REPORT: Čardáš v sedě a Vášeň pro hudbu
V době aktuálních vládních restrikcí postihujících pořádání kulturních akcí se i plzeňské kapely snaží dostát svým (již několikrát přeloženým) termínům koncertů. Jako například plzeňácí Seventh Passion 29. září 2020 v Anděl Music Baru. I přes parket plný židlí sálem pulzoval rock'n'roll.
Úterní večer otevřela jihlavská sebranka Čardáš klaunů s autorskou směsicí žánrů s českými texty. Chytlavé harmonie trojhlasů, řemeslná přesnost kytary, basy a bicích, a progresivní aranže zdánlivě popových romantických písní nenechali židli suchou. Skromnému počtu návštěvníků se mezi songy dostalo rozverných průpovídek, vtipných historek o původu textů a celkově naplnění očekávání šoumenství od party s názvem jako Čardáš klaunů.
Osobně mě zasáhla píseň Delfín, progresivní nášleh, kterou tři sympaťáci v zápalu okamžiku přejmenovali na Prdelfína. Žiju se svým příjmením více než třicet let, ale tahle přesmyčka mě v životě nenapadla. Pokud někomu tímto koncertem změnili život, tak mně. Trochu se obávám, že tímhle vyzdvihnutím otevírám Pandořinu skřínku přesmyček v podobné notě, ale což. Ještě teď se nemůžu, nejen tomuhle fóru, přestat smát na celé kolo.
Power trio Seventh Passion nastoupilo v nové sestavě, kterou na Plzeňsku už stihlo odprezentovat na nedávno proběhlém Festivalu na ulici. Štěpán Kordík, který je spíše znám jako kytarista a saxofonista, se chopil na začátku léta baskytary a s ní i nelehkých partů progresivních virtuózů. Divákům u stolků se dostalo krom tradiční nálože epických skladeb a harmonických konstruktů také pár ochutnávek z chystaného alba.
Jak káže nařízení vlády, při desáté hodině večerní nebylo v klubu ani živáčka a všichni si tento poslechově šťavnatý zážitek odnesli mlčky do svých obydlí.